ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یکی از افزودنی‌های پیشرفته در صنعت بتن است که به منظور افزایش مقاومت و دوام بتن استفاده می‌شود. این محصول از ترکیب موادی نظیر میکروسیلیس، الیاف پلی پروپیلن و روان کننده‌ها ساخته می‌شود و توانایی کاهش تخلخل و نفوذپذیری بتن را دارد. ژل میکروسیلیس چیست؟ در واقع، این افزودنی نوعی مکمل بتن است که با بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی بتن، به ویژه در پروژه‌های بزرگ و سازه‌های ماندگار مورد استفاده قرار می‌گیرد​.

مقدار مصرف و نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

مقدار مصرف ژل میکروسیلیس در بتن بسته به نوع پروژه و مشخصات بتن، حدود 2 تا 15 درصد وزن سیمان است. برای استفاده از این ژل، معمولاً آن را به بتن اضافه می‌کنند و باید مخلوط به خوبی هم زده شود تا خواص آن به طور کامل در بتن انتشار یابد. نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس به این صورت است که بعد از افزودن به بتن، باید با دور تند میکسر به خوبی مخلوط شود تا نتیجه بهینه‌ای حاصل شود.

قیمت و انواع ژل میکروسیلیس

قیمت ژل میکروسیلیس بسته به برند و نوع آن متفاوت است. محصولات متنوعی از جمله ژل میکروسیلیس آبادگران و ژل میکروسیلیس الیاف دار در بازار موجود هستند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، پاور ژل میکروسیلیس بر پایه کربوکسیلات تهیه می‌شود و به عنوان یکی از برترین محصولات جهت افزایش روانی و مقاومت بتن شناخته می‌شود.

هرچند ژل میکروسیلیس قیمت مناسبی در مقابل کارایی بالای آن دارد، اما برخی معایب ژل میکروسیلیس نیز باید مورد توجه قرار گیرد، مانند افزایش نیاز به آب بتن به دلیل خواص پوزولانی آن.

توضیح محصول

 

ماده میکروسیلیس ژل شده با از بین بردن خطرات زیست محیطی ناشی از استفاده از دوده های سیلیسی (به صورت پودری) و نیز به دلیل پخش یکنواخت تر در بتن، باعث بهبود خواص بتن سخت شده می گردد.
اثرات ماده میکروسیلیس ژل شده را پس از مصرف در بتن می توان با استانداردهای زیر مورد تحلیل قرار دادBS EN 12390-8, BS 1881-122:

خواص و اثرات

موارد کاربرد

مشخصات فیزیکی و شیمیایی

حالت فیزیکی دوغاب غلیظ
رنگ خاکستری تیره
مخصوص وزن g/cm3 0/05 ± 1/3
یون کلر ندارد ( کمتر از استاندارد ISIRI2930)
آلایندگی محیط زیست ندارد

مقدار مصرف

روش مصرف

ژل میکروسیلیس BA155 را می توان به دو صورت به بتن اضافه نمود

– پس از اختلاط کامل تمام اجزاء سازنده بتن

– با کل آب اختلاط بتن یا بخشی از آن مخلوط نموده و به مخلوط بتنی اضافه گردد

بسته بندی و نگهداری

نکات ایمنی

تاییدیه کیفیت

تمام محصولاتی که توسط شرکت بهسازان تولید و عرضه می شوند، تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت ومطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.